zondag 2 oktober 2011

Point Fermin Lighthouse

Mijn passie is vuurtorens. Maar ik had nog nooit een voorbeeld gevonden van een vuurtoren als poppenhuis of een voorbeeld van een vuurtorenhuis. Vorig jaar begon het maandblad Poppenhuizen en miniaturen met het bouwen van een vuurtorenhuis. Ze lieten in het eerste nummer een foto van het Point Fermin Lighthouse zien. Dit huis staat in San Pedro dichtbij Los Angeles in de US. Mijn hart ging er sneller van kloppen en ik besloot direct om mee te doen aan het bouwen van dit huis. Maar gaande weg werd het niet het Point Fermin Lighthouse wat er gebouwd werd  maar een interpretatie van het vuurtorenhuis. Maar ik vond juist het echte huis zo mooi. Ik heb gemaild, gefaxt en geschreven naar San Pedro. En jippie, ik kreeg alle tekeningen van het huis uit 1875. Daar ik geen machines heb om grote platen MDF te zagen en ook het inzicht niet heb om een poppenhuis te bouwen, heb ik Kees van Hameren gevraagd om het bestaande huis om te rekenen naar schaal 1:12 en te berekenen waar het open kan. Hij gaat het voor me zagen en ik ga het huis verder in elkaar zetten en in details namaken. Ik ben echt opgetogen dat dit huis nu gemaakt wordt en ik kijk uit naar december/januari wanneer de eerste delen af zullen zijn en ik een start kan maken met het bouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten